Pages

Welcome To Villa 14

Dette er mitt virtuelle hjem hvor jeg deler ting jeg liker innen mote, interiør og foto, samt litt av det jeg tenker på, opplever og slikt. Jeg legger også ut bilder av fotograferinger. Jeg er fotograf på deltid og du kan booke en fotografering ved å kontakte meg via min web side www.julievold.com

Wednesday, March 28, 2012

Julies Reisetips til New York


En del som har spurt om tips til NYC, så jeg tenkte jeg kunne legge det her i stedet for å skrive til hver og en! 

1. Staten Island Ferry

Gratis ferje service fra bunnen av Manhattan til Staten Island. Kjapp måte å se NYC skyline /Manhattan/statue of liberty! Ta den frem og tilbake eller bruk litt tid på øyen om ønskelig! Kart er her

2. Brooklyn Bridge

For 100 år siden kostet det visst 10c å gå over brooklyn bridge men nå koster det kun energi ! Kjempeflott utsikt over Manhattan og Brooklyn. 
Kart er her


3. Brooklyn Promenade

Beste utsikten over NYC skyline og statue of liberty i solnedgangen!
Kart er her


4. Century 21

Butikk med noe for alle, en gigantisk butikk med lave priser og et ekstremt bra og varierende utvalg. Her får du Calvin Klein, Dolce &Gabbana, Guess vesker, Minolo sko og mye mye mer. Faktisk trenger man en uke bare på Century 21. Kart er her 



5. Metropolitan Museum of Art

Eller The Met som de kaller det, - et meget populært museum med faberge egg og annen "bruks-kunst" som møbler og lignende!



6. Natural History Museum

Et veldig stort museum fullt av all slags science som biologi og astronomi-

7. Central Park

Det er masse å utforske her på en fin dag! 

8. Empire State Building 

Fra du stiger inn i bygningen får man følelsen av art decor grandour. Med City Pass fikk jeg inkludert audio tour og jeg satte Stor pris på tony sine kommentarer. Vi var der 930 om kvelden noe som er absolutt til å anbefale hvis du er som meg og mener livet er for kort til å stå i kø å sloss med hundrevis av andre for å se utsikten...

9. Times Square

Bright lights and the crowds- kino, Broadway shows- its all here!

10. City Pass

Hvis du skal på et par av de serverdighetene svarer det seg kjapt- betal 89 dollar så slipper du å stå i kø etter billetter etc

11. The Rock (Rockefeller Center)

Jeg dro ikke opp pga jeg gikk på Guggenheim museet i stedet for - stor tabbe for utsillingen var noe dritt - eneste som var verdt å se var bygningen i seg selv. MEN alle som har vært oppe i the Rock sier at det er helt fantastisk og bedre enn Empire State - mindre folk også. 

12. Chelsea Markets

Kjempestilig bygning med masse kule butikker med alt i fra kommende designere (tror de reiser litt rundt så det er litt forskjellig hvem som er der fra tid til annen)  til delikatesser! Bygningen i seg selv er så spennende at du bør dra å se ! 
Kart her






Sorry - alle disse bildene ble tatt med iphonen så kvaliteten er ikke på topp men jeg håper det hjelper! 


Hvis det er ellers noe dere lurer på angående NYC legg igjen en kommentar :) 


xoxox 


Kos dere i the Big Apple! 

No comments:

Post a Comment

Say hello, or contact me to book a shoot :)