Pages

Welcome To Villa 14

Dette er mitt virtuelle hjem hvor jeg deler ting jeg liker innen mote, interiør og foto, samt litt av det jeg tenker på, opplever og slikt. Jeg legger også ut bilder av fotograferinger. Jeg er fotograf på deltid og du kan booke en fotografering ved å kontakte meg via min web side www.julievold.com

Thursday, April 12, 2012

det å fange øyeblikkene ...

Det er en ting å ta flotte bilder av voksne folk som man til en viss grad kan kontrollere....

Så er det å fotografere barn. NOE heeelt annet.

Som Fotograf ønsker man selvfølgelig at bildet skal være helt perfekt, teknisk, cropping, avstand fra kamera, utrykk og så videre.

Det er jammen ikke alltid lett når det er snakk om ettåringer!

Som dere kanskje husker tok jeg bilder av noen kjekke tvillinger for noen uker siden. Jeg har en "rull" eller minnebrikke som det er nå, full av flotte bilder med mye karisma.

Det er ikke mange som er perfekte i henhold til en fotografs kriterier, men av nesten 200 bilder er det massevis av bilder som selv om de ikke er pefekte teknisk sett, er bare rett og slett perfekte når det gjelder å vise personligheten til den lille, - samt fortelle historien...

Som her, -da skolissen min skulle inspiseres mens jeg fotograferte...


Var ikke akkurat det jeg hadde planlagt :P


Og her prøver vi å ta bilder av dem begge. Jeg kan love at det ikke var slik vi satte dem ned men innen ca 1 sekund hadde de kommet på andre tanker!


Og hvis du klarer å la være å smile ved å se på dette bildet så er du flink! :) 


Hvis jeg skulle tenke rent teknisk hadde de fleste av disse bildene gått i søppeldunken, men, sukk, da hadde vi gått glipp av disse blinkskuddene.  

Jeg sier - JA takk begge deler. Og det er derfor jeg tilbyr bilder på CD til en meget rimelig pris. For at dere skal få kunne beholde ikke bare "det perfekte" søndagsskole bildet men også de bildene "innimellom!"

xox
J

1 comment:

  1. Vet ikke hvorfor du klager så mye på det tekniske, ikke så uendelig mye å klage på og for legfolk, absolutt ingen ting. MEN for noen blinkskudd, sjelden jeg sitter og ler når jeg ser på barneportretter, men disse var så fulle av liv og moro at jeg ikke kunne dy mer.
    Barbro

    ReplyDelete

Say hello, or contact me to book a shoot :)