Pages

Welcome To Villa 14

Dette er mitt virtuelle hjem hvor jeg deler ting jeg liker innen mote, interiør og foto, samt litt av det jeg tenker på, opplever og slikt. Jeg legger også ut bilder av fotograferinger. Jeg er fotograf på deltid og du kan booke en fotografering ved å kontakte meg via min web side www.julievold.com

Monday, March 11, 2013

Slutt på søte tider...

I morgen er det to måneder siden prinsessen kom til verden og nå var det på tide å dra fram vekten, innse sannheten og jobbe meg nedover til idealvekten min.

Jeg vet ikke om andre har det slik men hvis jeg ikke veier meg er det lettere å ignorere målet om sunnhet. Jeg finner det iallefall lettere hvis jeg måler det jeg inntar og måler resultatet.

Siden jeg ikke har tro på dietter og slankekurer går jeg litt mer vitenskaplig til verks. Regne ut hvor mye kalorier jeg bør innta for å nå ønsket vekt.

Kikket litt på nettet og fant http://caloriecount.about.com/ 

Det er både en app og en webside med gode kalkulatorer. På iphonen er det også en tracker som jeg kan fylle ut hva jeg har spist - det er til og med en barcode scanner men så langt har jeg funnet ut at det dessverre ikke funker på norske matvarer.

Jeg ønsker ikke å miste melken, så dette må skje gradvis.

Ved hjelp av BMI Target kalkulatoren finner jeg ut hva som er min nåværende BMI. Min nåværende BMI er inne under sunn vekt men jeg foretrekker å være på den laveste enden av den sunne BMIen.

Ved hjelp av burn meteret viser det at jeg bruker ca 1900 kalorier iht til høyde, vekt og aktivitetsnivå (lavt).

Da sier jo logikken at jeg må spise mindre enn 1900 kalorier til dagen for å ta av.

For å nå idealvekten min bør jeg iht til Weight Loss calculatoren spise 1398 kalorier til dagen for å nå ideal vekten min innen oktober.

Nå er jeg som sagt litt mer opptatt av å beholde melken så jeg vil ikke legge kalori inntaket på mindre enn 1500 i begynnelsen. Må ikke ta av mer enn ,25 -1kg pr uke. (Må man være så heldig).

Det som vil bli vanskeligst er å kutte ut sukkeret. Jeg er skikkelig avhengig - og eeeeelsker snop og snacks. Og det er ikke aktuelt å ikke ha en kosedag i uken, og litt kake i ny og ne.

Men nå er det offentlig - og nå har jeg måter å monitorere det på så nå kan jeg vel ikke gjemme det bak i hodet mitt å håpe at ting skjer av seg selv mens jeg spiser masse kaker og snop? :)

Det gjelder og å finne gode oppskrifter med kaloriinnhold :)

Som her:




No comments:

Post a Comment

Say hello, or contact me to book a shoot :)