Pages

Welcome To Villa 14

Dette er mitt virtuelle hjem hvor jeg deler ting jeg liker innen mote, interiør og foto, samt litt av det jeg tenker på, opplever og slikt. Jeg legger også ut bilder av fotograferinger. Jeg er fotograf på deltid og du kan booke en fotografering ved å kontakte meg via min web side www.julievold.com

Thursday, March 7, 2013

Oppskrift på deilig sjokoladekake

Til Chloe Isabellas dåp satte jeg igang med å forsøke å finne en god oppskrift på en kake som jeg kunne ha slik sukkerpasta på, eller fondant som det også blir kalt. Jeg kom over denne bloggen her,

My Little Kitchen av Thea, en ung pike fra Bergen. Kaken så god ut så jeg bestemte meg for å prøve.

Jeg kjøpte inn sukkerpasta i rosa hos Panduro hobby for å spare tid og problemer.

Har kun en springform som jeg har kjøpt på ikea, og den tror jeg er litt mindre enn vanlige noe som vil si at jeg alltid må steke kaken mye lengre enn i oppskriften pluss at den ble høyere.




Jeg har laget to kaker her, delt dem i to eller tre (eller mannen min gjorde det for meg for jeg klarer ikke å skjøre bent) og så har jeg vanilje krem imellom. Jeg trodde egentlig at den skulle bli tørr men den er en av de beste og mest saftigste sjokoladekakene jeg har smakt (og så enkel).

Det var derimot ikke like lett å få fondanten til - ikke bare var størrelsen et problem men også å kjevle den ut uten hull. Det er og et lag med smørkrem for å feste fondanten.

Nå er bursdagen min på lørdag så jeg tror jeg må gjøre et nytt forsøk :)  Kan jeg lage en til hvis den første blir mislykket (og selvfølgelig spise den første :P )

Finn fullstendig oppskrift her: http://mylittlekitchen-thea.blogspot.no/2012/05/puslespill-fondant-kake.html


No comments:

Post a Comment

Say hello, or contact me to book a shoot :)