Pages

Welcome To Villa 14

Dette er mitt virtuelle hjem hvor jeg deler ting jeg liker innen mote, interiør og foto, samt litt av det jeg tenker på, opplever og slikt. Jeg legger også ut bilder av fotograferinger. Jeg er fotograf på deltid og du kan booke en fotografering ved å kontakte meg via min web side www.julievold.com

Tuesday, July 24, 2012

Beskjæringens betydning for bildet

Hvordan man redigerer bilder er helt opp til ens artistiske sans. Det er selvfølgelig noen retningslinjer, som for eksempel det gyldne snitt - rule of thirds etc, men utenom det er det og smak og behag.

For meg er ofte det viktigste å få frem det jeg synes er unikt med bildet.

Dette første bildet er cropped in camera - dvs at det et så og si slik bildet ble tatt. Her liker jeg nakenheten, sårbarheten over hvor hardt hun holder hendene sammen, samt hvor mye av det som er viktigst, nemlig hennes ansikt, - er gjemt.


Så en annen beskjæring. 

Her er det nærmere, og her bruker jeg "negativ space"for å skape "rule fo thirds" skjærepunktet samt skape mer flow i bildet. Det under er min favoritt, - hva synes du? 



2 comments:

  1. Hvis det nederste bildet er en smykkereklame, så funker det kjempebra.
    Hvis ikke, så synes jeg mye av stemningen ved damen forsvinner i croppingen. Jeg savner håret og hendene. Men jeg likte godt bruken av negativt rom, så jeg hadde ønsket meg det øverste bildet der du har lagt til en mørk venstreside så du får samme proposjonene som det nederste bildet ditt.
    Ellers liker jeg også godt sensuelle bilder, der herlighetene er skjult. Det skaper mye mer spenning i bildet når man overlater noe til fantasien, enn bilder der man viser hele stasen. Også der er du kjempeflink! Du tar utrolig flotte bilder. Det er en inspirasjon å se på dine sider.

    ReplyDelete
  2. Tusen takk for en interessant og fin kommentar :)

    ReplyDelete

Say hello, or contact me to book a shoot :)